DIRECȚIA NAȚIONALĂ ANTICORUPȚIE
IMPARȚIALITATE·INTEGRITATE·EFICIENȚĂ

Operator de date cu caracter personal înregistrat la nr. 3136/2005


ROMÂNIA


TRIBUNALUL VASLUI
SECȚIA PENALĂ

Dosar nr. 1855/89/2025

SENTINȚA PENALĂ Nr. 238
Ședința publică de la 06 Noiembrie 2025
Instanța constituită din:
PREȘEDINTE (...)
Grefier (...)


La dezbaterile care au avut loc în ședința publică din data de 29.10.2025 Ministerul Public a fost reprezentat de procuror (...) din cadrul D.N.A. Serviciul Teritorial Iași


Pe rol se află pronunțarea în cauza privind pe inculpatul G.I.M., (...), având ca obiect sesizarea cu acordul de recunoaștere a vinovăției (art. 483 NC.PEN.P).
S-a făcut referatul cauzei de către grefierul de ședință care învederează următoarele: dezbaterile în prezenta cauză au avut loc în ședința publică din data de 29.10.2025 și au fost consemnate în încheierea de ședință de la acea dată, care face parte integrantă din prezenta hotărâre, când, din lipsă de timp pentru deliberare a fost amânată pronunțarea pentru azi.

TRIBUNALUL


Deliberând cu privire la sesizarea de față, constată următoarele:


La data de 18.08.2025 a fost înregistrat pe rolul Tribunalului Vaslui sub nr. 1855/89/2025 acordul de recunoaștere a vinovăției încheiat de Direcția Națională Anticorupție - Serviciul Teritorial Iași cu inculpatul G.I.M., (...), cercetat pentru săvârșirea infracțiunii de cumpărare de influență, prev. de art. 6 din Legea nr. 78/2000, rap. la art. 292 alin. (1) din C.pen., conform art. 480 alin. (4) C.pr.pen., obiect al cauzei penale nr. 149/12/P/2022/d1.

S-a reținut în esență prin actul de sesizare a instanței următoarele:
Dosarul cu nr. 66/P/2020 (din care s-a constituit prezentul dosar, prin disjungerea cauzei) a fost înregistrat la data de 15.09.2020 la Direcția Naționale Anticorupție - Serviciul Teritorial Iași, urmare a declinării competenței de soluționare a dosarului cu nr. 37/D/P/2020 de către D.I.I.C.O.T- B.T. Vaslui, prin ordonanța procurorului din data de 11.09.2020.
In cauză se efectuau cercetări in rem (urmare a ordonanței procurorului din datele de 09.06.2020) cu privire la săvârșirea infracțiunilor de luare de mită în formă continuată, prev. de art. 289 alin. (1), (2) C.pen., cu aplic. art. 35 alin. (1) C.pen., dare de mită în formă continuată, prev. de art. 290 alin. (1) C.pen. cu aplic. art. 35 alin. (1) C.pen., fals intelectual, în formă continuată, prev. de art. 321 C.pen. cu aplic, art. 35 alin. (1) C.pen., urmare a unei sesizării din oficiu întocmită la data de 09.06.2020 lucrătorii din cadrul D.G.A.-S.J.A. Vaslui cu privire la activitatea inspectorilor tehnici din cadrul stației de inspecție tehnice periodică, autorizată R.A.R., S.C. A AC S.R.L. Bârlad.
în baza mandatelor de percheziție domiciliară nr. 21/UP - 48/UP, toate emise la data de 16.04.2021 de Judecătorul de drepturi și libertăți din cadrul Tribunalului Vaslui, în data de 21.04.2021 au fost efectuate percheziții domiciliare la mai multe locații, printre care și la domiciliul numitului D.D.S. (mandat de percheziție domiciliară nr. 16AJP din data de 16.04.2021) și la sediul SC D.S. SRL, (mandat de percheziție domiciliară nr. 45/UP din data de 16.04.2021) fiind ridicate diverse sisteme informatice.
Astfel, din analiza procese verbale de analizare a datelor rezultate din perchezițiile informatice, coroborate cu restul probelor administrate în cauză (procese verbale de verificare persoane și vehicule, procese verbale de analizare a datelor puse la dispoziție de unități bancare și servicii de transfer bani, înscrisuri, declarații de martori, procese verbale de redare a conversațiilor interceptate), au rezultat indicii privind comiterea de infracțiuni de corupție, de către D.D.S., care în perioada 2017 - 2021 a pretins și primit sume de bani de la diferite persoane, pe de o parte, în legătură cu propriile atribuții de serviciu, ca și inspector tehnic atestat R.A.R., în cadrul SITP SC T. SRL, precum și în legătură cu activitatea altor inspectori tehnici atestați R.A.R, pe lângă care D.D.S. a pretins influență, în vederea atestării în mod nereal a efectuării inspecției tehnice periodice la mai multe vehicule, fără ca această activitate să fie efectuată și fără ca vehiculele să fie prezentate în stația I.T.P. - fapte cu privire la care a fost constituit, prin disjungere prezentul dosar penal, cu nr. 149/12/P/2022 (la care a fost ulterior reunit dosarul cu nr. 66/12/P/20207/d8, de asemenea disjuns din dosarul cu nr. 66/12/P/2020).
Activitatea de inspecție tehnică periodică (I.T.P.) este reglementată la nivel național prin prevederile O.G. nr. 81/2000 privind inspecția tehnică periodică a vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în România, (publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 413 din 30 august 2000), aprobată și modificată prin Legea nr. 260/2017 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 81/2000 privind certificarea încadrării vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în normele tehnice privind siguranța circulației rutiere, protecția mediului și în categoria de folosință conform destinației, prin inspecția tehnică periodică (publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 1017 din 21 decembrie 2017), modificată ulterior prin Legea nr. 203/2018 și Legea nr. 152/2019.
Ordonanța stabilește cadrul general de organizare și funcționare a sistemului de inspecție tehnică periodică a vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în România.
Cerințele specifice privind organizarea și funcționarea sistemului de inspecție tehnică periodică a vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în România, precum și metodologia de efectuare a inspecției tehnice periodice se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor pentru aprobarea Reglementărilor privind inspecția tehnică periodică a vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în România - RNTR1 și se actualizează ori de câte ori este nevoie (art. 1 alin. (2) din O.G. nr. 81/2000).
Reglementările privind inspecția tehnică periodică a vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în România - RNTR 1, au fost aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, construcțiilor și turismului nr 2133/2005 din 8 decembrie 2005, (OMTCT nr. 2.133/2005, publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 608bis din 15 august 2008) și detaliază metodologia de efectuare a inspecției tehnice periodice.
Termenii folosiți în activata de inspecție tehnică periodică sunt definiți de art. 1 alin. (3), lit. a) - r) din O.G. nr. 81/2000, dintre care menționăm:
i) inspecție tehnică periodică - o inspecție concepută și efectuată pentru a garanta că un vehicul poate fi folosit în condiții de siguranță pe drumurile publice și că respectă caracteristicile de siguranță și de mediu obligatorii;
I) certificat de inspecție tehnică periodică - un raport al inspecției tehnice periodice eliberat de autoritatea competentă sau de o stație de inspecție tehnică periodică, care conține rezultatul inspecției tehnice periodice;
m) inspector tehnic - o persoană atestată de un stat membru sau de autoritatea competentă a acestuia să efectueze inspecții tehnice periodice într-o stație de inspecție tehnică periodică sau, după caz, în numele unei autorități competente;
n) autoritate competentă - o autoritate sau un organism public căruia un stat membru i-a acordat responsabilitatea administrării sistemului de inspecție tehnică periodică, inclusiv, dacă este cazul, a efectuării inspecțiilor tehnice periodice;
Conform art. 2 din O.G. nr. 81/2000, vehiculele înmatriculate sau înregistrate în România pot fi menținute în circulație numai dacă se face dovada respectării cerințelor tehnice specifice stabilite prin reglementările prevăzute Ia art. 1 alin. (2), prin efectuarea inspecțiilor tehnice periodice iar bbligația efectuării inspecțiilor tehnice periodice, precum și a respectării periodicității acestora, în funcție de categoria de vehicul, revine deținătorului certificatului de înmatriculare/înregistrare.
Conform art. 2 alin. (5) din O.G. nr. 81/2000, inspecția tehnică periodică cuprinde, cumulativ, după caz, următoarele:
a) inspecția tehnică privind siguranța rutieră;
b) inspecția tehnică privind protecția mediului;
c) inspecția tehnică privind încadrarea în categoria de folosință conform destinației.
Conform disp. art. 4 din Ordonanță nr. 81/2000, inspecțiile tehnice periodice se efectuează de către Regia Autonomă «Registrul Auto Român», denumit în continuare R.A.R., organism tehnic specializat al Ministerului Transporturilor Construcțiilor și Turismului, prin reprezentanțele sale județene sau prin operatori economici autorizați și monitorizați de R.A.R.
Regia Autonomă "Registrul Auto Român" funcționează în baza H.G. nr. 768/1991 privind înființarea și funcționarea Regiei Autonome Registrul Auto Român, republică în bază Monitorul Oficiat. Partea I nr. 307 din 01 noiembrie 1994s act normativ prin care a fost înființată Regia Autonomă "Registrul Auto Român", cu sediul în municipiul București, Calea Griviței nr. 391, sectorul 1, ca persoană juridică ce funcționează pe bază de gestiune economică și autonomie financiară, prin reorganizarea Registrului Auto Român din cadrul Institutului de Cercetări și Proiectări Tehnologice în Transporturi. "Registrul Auto Român" -R.A. se organizează și funcționează conform Legii nr. 15/1990 privind reorganizarea unităților de stat ca regii autonome și societăți comerciale.
Ministerul Transporturilor reprezintă interesele statului în consiliul de administrație al Regiei Autonome "Registrul Auto Român".
Conform art. 2, "Registrul Auto Român" - R.A., în baza împuternicirii date de Ministerul Transporturilor, ca autoritate în transporturi, certifică încadrarea vehiculelor rutiere în normele de siguranță a circulației, protecție a mediului înconjurător și în categoria de folosință căreia îi sunt destinate, efectuează verificarea stațiilor de inspecție tehnică, la cererea Ministerului Transporturilor, precum și operațiunile de registru pentru vehiculele rutiere înmatriculate în România.
Activitatea de inspecție tehnică periodică se poate realiza prin operatori economici autorizați, numai pe baza unui contract de franciză încheiat cu R.A.R. de către aceștia, în condițiile legii.
Potrivit disp. art. 4 alin. 3 ind. 1 din O.G. nr. 81/2000, R.A.R. este desemnată ca autoritate competentă și organism de supraveghere, deținând în această calitate responsabilitatea administrării sistemului național de inspecții tehnice periodice.
Persoanele autorizate, care au încheiat cu R.A.R. contracte de franciză pentru inspecția tehnică periodică nu au dreptul să cesioneze activitatea de inspecție tehnică periodică.
Infrastructura și aparatura de inspecție utilizată în reprezentanțele R.A.R. și în stațiile de inspecție tehnică periodică autorizate trebuie să respecte cerințele specifice activității de inspecție tehnică periodică stabilite prin reglementările prevăzute la art. 1 alin. (2). Aparatura de inspecție respectă cerințele prevăzute de legislația în vigoare privind activitatea de metrologie.
Prin reglementările prevăzute la art. 1 alin. (2) sunt precizate obligațiile R.A.R. și ale persoanelor autorizate cu privire la întreținerea infrastructurii și a aparaturii de inspecție în conformitate cu specificațiile producătorilor.
Inspecțiile tehnice periodice sunt efectuate de către inspectori tehnici atestați de către R.A.R. Pentru atestare aceștia trebuie să îndeplinească cerințele de calificare profesională și competență stabilite prin reglementările prevăzute la art. 1 alin. (2).
Atestarea inițială și periodică a inspectorilor tehnici de către R.A.R. se acordă în baza unei examinări specifice. R.A.R. eliberează inspectorilor tehnici atestați un certificat de atestare care conține informațiile stabilite prin reglementările prevăzute la art. 1 alin. (2).
Potrivit RNTR 1, stațiile de inspecție tehnică periodică, sunt denumite abreviat SITP iar inspectorul tehnic din cadrul SITP, este denumit inspector tehnic.
Potrivit art. 4 din RNTR 1, în funcție de categorie, destinație și masa totală maximă autorizată (denumită MTMA), vehiculele ce vor fi supuse ITP sunt grupate în trei clase de ITP, astfel: a) clasa I: mopede, motociclete, mototricicluri, cvadricicluri și remorcile acestora; b) clasa a Il-a: vehicule cu MTMA până la 3.500 kg inclusiv, cu excepția celor din clasa I; c) clasa a IlI-a: vehicule cu MTMA mai mare de 3.500 kg.
Fiecare SITP poate fi autorizat pentru a efectua inspecția tehnică periodică pentru una sau mai multe clase de vehicule.
Potrivit disp. art 4 alin. (7) ind. 4 O.G. nr. 81/2000, R.A.R. asigură supravegherea activității persoanelor autorizate, precum și a inspectorilor tehnici și aplică măsurile necesare pentru punerea în aplicare a prezentei ordonanțe și a reglementărilor prevăzute la art. 1 alin. (2).
Una din atribuțiile R.A.R., descrise la art. 4 alin. 8 din Ordonanță nr. 81/2000 constă în aceea că personalul R.A.R. monitorizează persoanele autorizate prin măsuri cum ar fi, printre altele:
(i) supravegherea tehnica a stațiilor de inspecție tehnică periodică, inclusiv prin mijloace informatice, prin analiza rezultatelor inspecțiilor tehnice periodice folosind metode statistice;
(ii) controlul executării inspecțiilor tehnice periodice, inclusiv prin
reverificări efectuate de R.A.R. în stațiile de inspecție tehnică periodică la.
vehiculele inspectate în cadrai acestor stații;

Departamentul din cadrul R.A.R. care asigură componența de control și verificare a stațiilor autorizate R.A.R. este Departament Inspecții Tehnice Periodice și Supraveghere Parc Național de Vehicule (DXT.P. - S.P.N.V.).
Conform disp. art. 2 alin. (1) iit. m) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, "serviciu public" presupune o activitate organizată sau, după caz, autorizată de o autoritate publică, în scopul satisfacerii unui interes legitim public, în acest context, reținem că activitatea de inspecție tehnică periodică este rezultatul interesului deosebit pe care îl manifestă pentru orice stat pentru satisfacerea unor nevoi de interes general, respectiv asigurarea siguranței traficului rutier și a protecției mediului, aspect dedus din regimul de autorizare, de reglementare, de supraveghere prudențială pe care îl exercită statul român, prin intermediul autorității publice special înființate în acest sens, respectiv R.A.R.
Rezultă așadar din dispozițiile legale mai sus menționate faptul că activitatea de inspecție tehnică periodică este un serviciu de interes public, iar R.A.R. reprezintă autoritatea publică care investește persoane fizice și juridice particulare cu exercitarea respectivului serviciu public și supraveghează totodată persoanele fizice și juridice autorizate în exercitarea serviciului public.
Prin urmare, reținem că inspectorii tehnici din cadrul SITP, au calitate de funcționari publici, în sensul disp. art. 175 alin. (2) C.pen., întrucât au atestate emise de R.A.R., pentru efectuarea de inspecții tehnice periodice și exercită un serviciu public pentru care au fost învestiți de R.A.R. ca autoritate publică și fiind totodată supuși controlului și supravegherii R.A.R., cu privire la îndeplinirea activității de inspecție tehnică periodică, ca serviciu public.
Totodată, având în vedere cele de mai sus, se constată că inspectorii din cadrul R.A.R., autoritate publică, organism tehnic de specialitate desemnat de Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor ca autoritate competentă în domeniul vehiculelor rutiere, siguranței rutiere, protecției mediului înconjurător și asigurării calității, funcționari public în sensul disp. art. 175 alin. (1) lit. b) C.pen., teza a doua, întrucât dețin o funcție publică.
Inspectorii I.T.P. - S.P.N.V. din cadrul RA.R. au totodată funcție de control, întrucât asigură tocmai supravegherea stațiilor S.I.T.P. și verificarea modului de respectare a RNTR 1 de către personalul autorizat al acestor stații.
În concret, activitatea de inspecție tehnică periodică, desfășurată de către un inspector tehnic atestat R.A.R., în cadrul unsei SITP este reglementată detaliat de dispozițiile RNTR 1.
Astfel, conform art. 13 din RNTR 1, ITP se execută numai la vehiculele la care se prezintă: a) certificatul de înmatriculare sau dovada înlocuitoare a certificatului de înmatriculare, eliberată de autoritățile competente și completată în mod corespunzător cu datele necesare identificării sau, după caz, autorizația provizorie de circulație; b) cartea de identitate a vehiculului.
Vehiculele prezentate ia ITP trebuie să fie curate, în special caroseria, șasiul, ansamblurile și subansamblurile ce urmează să fie controlate. Ele trebuie prezentate cu anvelopele umflate la presiunea nominală.
La ITP se executa operațiunile prevăzute în Planul de operațiuni, al cărui model este prevăzut, în funcție de categoria vehiculului, în anexele nr. 1 si 2 la RNTR 1 pct. A.
Pentru fiecare vehicul prezentat la ITP se completează de inspectorul tehnic sau de inspectorul RAR un raport de ITP corespunzător categoriei vehiculului sau un raport de verificare RAR, după caz, corespunzător categoriei vehiculului. Raportul de ITP sau raportul de verificare RAR se înregistrează după finalizarea ITP a vehiculului respectiv în calculator.
Deficiențele constatate în cadrul ITP se încadrează de inspectorul tehnic sau de inspectorul RAR în una dintre următoarele grupe: deficiență minoră (DMi), deficiență majoră (DMa) sau deficiență periculoasă (DP), definite în conformitate cu planurile de operațiuni prevăzute în anexele nr. 1. 2 și 2' la RNTR 1. Este obligatorie menționarea pe raportul de ITP a tuturor deficiențelor constatate, indiferent de grupa în care a fost încadrată deficiența.
Dacă vehiculul corespunde cerințelor tehnice precizate în planul de operațiuni corespunzător sau prezintă numai deficiențe încadrate în grupa DMi, inspectorul tehnic sau inspectorul RAR:
i) consemnează în raportul de ITP sau în raportul de verificare RAR "Bun
tehnic" sau "Bun tehnic cu DMi";
ii) semnează și ștampilează raportul, îl înregistrează în baza națională de
date cu inspecții tehnice periodice și aplică pe raport matca elementului de
securizare;
iii) consemnează în anexa la certificatul de înmatriculare data-limită până la
care trebuie efectuată următoarea ITP, semnează și ștampilează anexa, notează în
anexă codul de tranzacție/numărul de înregistrare al ITP așa cum apare în
aplicația informatică de evidență și aplică pe anexă elementul de securizare
corespunzător, a cărui serie este indicată de calculator ulterior înregistrării în baza
națională de date cu inspecții tehnice periodice;
iv) emite certificatul de inspecție tehnică periodică, îl verifică din punctul
de vedere al conținutului, îl semnează, îl ștampilează și îl înmânează persoanei ce
a prezentat vehiculul la ITP;
v) aplică pe placa cu numărul de înmatriculare din față ecusonul
corespunzător ITP, cu excepția remorcilor, a autovehiculelor cu două sau 3 roți și
a cvadrici durilor, în cazul cărora acesta se aplică pe placa cu numărul de
înmatriculare din spate;
vi) arhivează raportul de ITP sau raportul de verificare RAR completat (....)-
Este de esența activității de inspecție tehnică periodică prezentarea fizică a autovehiculului în cauză în SITP, pentru a fi efectiv inspectat de către inspectorul tehnic, conform procedurilor legale, prevăzute de RNTR 1. Doar în această modalitate autovehiculul poate fi analizat tehnic, putând fi identificate toate deficiențele acestuia, în funcție de acestea urmând ca vehiculul să fie declarat „bun tehnic" sau să de dispună de către inspectorul tehnic respingerea acestuia.

Este de precizat că respingerea la ITP a unui vehicul pentru deficiențe majore sau deficiențe periculoase determină încetarea valabilității ITP (în cazul în care ITP este încă valabilă) pentru vehiculul respectiv și, coroborat cu legislația în vigoare privind circulația pe drumurile publice, i se interzice acestuia circulația pe drumurile publice până ia obținerea unei noi ITP. In acest sens, inspectorul tehnic trebuie să procedeze la anularea ITP consemnată în anexa la certificatul de înmatriculare, iar RAR va anula ITP pentru acel vehicul în baza de date cu înregistrări (art. 16 ind. 1 din RNTR1).
În speța de față, în ciuda prevederilor legale menționate anterior, din probatoriul administrat a rezultat faptul că D.D.S., în perioada 2017 - 2021, având calitatea de inspector tehnic atestat RAR (inițial în cadrul S1TP S.C. T. S.R.L, iar mai apoi în cadrul SC D.S. SRL) au dezvoltat și perfectat o practică de a pretinde, accepta și primi sume de bani, pe de o parte, în legătură cu propriile atribuții de serviciu, ca și inspector tehnic atestat R.A.R., în cadrul SITP SC T. SRL, precum și în legătură cu activitatea altor inspectori tehnici ateslați R.A.R, pe lângă care D.D.S. a pretins influență, în vederea atestării în mod nereal a efectuării inspecției tehnice periodice la mai multe vehicule, fără ca această activitate să fie efectuată și fără ca vehiculele să fie prezentate în stația I.T.P.
Activitatea infracțională viza cu precădere de vehicule de mare tonaj, respectiv clasa a IlI-a (cu MTMA mai mare de 3.500 kg) care erau deținute de diferite persoane juridice, făcând transport internațional, aflate în afara României, și care astfel nu erau aduse în țara în momentul expirării ITP-ului (cu scutirea cheltuielilor de transport și crearea astfel a mobilului pentru comiterea infracțiunilor de dare de mită și cumpărare de influență de către beneficiari), verificarea tehnică periodică fiind obținută așadar în fals, doar în baza datelor înscrise în certificatelor de înmatriculare, cu ignorarea celor mai elementare reguli prevăzute în O.G. nr. 81/2000 și RNTR 1, în disprețul total al legii și al interesului public, după cum se va arăta în continuare.
D.D.S. (...), jud. Vaslui.
începând cu anul 2010, D.D.S. a fost alocat și a activat ca inspector tehnic în cadrul a două stații ITP de pe raza jud. Vaslui, respectiv stațiile ITP aparținând SC T. SRL, cod stație VS020 (în perioada 23.04.2010-17.05.2018) și SC D.S. SRL, cod stație VS043 (începând cu data de 07.07.2018).
Astfel, în perioada 23.04.2010-17.05.2018, D.D.S., (...) a fost angajat la SC T. SRL, CUI - (...), jud. Vaslui, pe funcția de inginer autovehicule rutiere (conform contractului individual de muncă nr. 264 /22.04.2010).
Începând cu data de 15.06.2010, D.D.S. a fost alocat și a activat ca inspector tehnic în cadrul stației ITP cu indicativul (...) aparținând SC T. SRL, fiindu-i atribuită în acest sens de către reprezentanța RAR Vaslui ștampila de inspector tehnic identificată prin amprenta cu indicativul VS.20.001.
Totodată, în perioada 2017-2018, D.D.S. i-au fost eliberate următoarele certificate de atestare:
-Certificat de atestare cu nr. 24928/14.04.2016, valabil până la data de 14.04.2018, prin care era atestat să efectueze: ITP pentru clasele de TTP a II-a, a IlI-a (certificat anulat la data de 30.06.2016);
-Certificat de atestare cu nr. 25533/09.08.2016, valabil până la data de 09.08.2018, prin care era atestat să efectueze: ITP pentru clasele de ITP a II-a, a III-a.
De asemenea, în perioada 2017 -17.05.2018 (perioada de referință, în care D.D.S. a lucrat ca inspector tehnic în cadrul SITP aparținând SC T. SRL) SC T. SRL deținut autorizația tehnică nr. 1860/3 din data de 23.08.2016, cu valabilitate până la data de 23.08.2018, prin care R.A.R. a autorizat SC T. SRL, cu sediul corn. Zorlenl, nr. DE 581 Km. 87, jud. Vaslui să execute inspecții tehnice periodice ia clasele a II-a (vehicule rutiere cu MTMA până la 3.500 kg inclusiv, cu excepția celor din clasa I) și a III-a (vehicule rutiere cu MTMA mai mare de 3.500 kg), în stația de inspecție tehnică periodică din (...), jud. VASLUI, începând cu 24.08.2016, având interdicție de a efectua inspecția tehnică periodică Ia: tractoare, remorci cu sistem de frânare inerțial, autovehicule care nu sunt echipate cu dispozitiv de amplificare a efortului de apăsare la pedala de frână, autovehicule echipate cu instalație GPL sau GNC, autobuze articulate (observații: nu se efectuează verificări ale eficacității sistemului de frânare al vehiculelor prin probe funcționale în parcurs);
La data de 14.04.2011, D.D.S., în calitate de asociat unic și administrator, a înființat SC D.S. SRL, CUI (...), jud. Vaslui, având ca obiect principal de activitate „întreținerea și repararea autovehiculelor" (cod CAEN 4520), administrată de D.D.S..
în prezent, SC D.S. SRL figurează cu sediul social în sat/co. Tutova, str. Sălciei, nr. 2, jud. Vaslui și are ca obiect principal de activitate „activități de testări și analize tehnice'1'' (cod CAEN 7120).
Începând cu data de 15.06.2018, D.D.S., (...) figurează ca angajat la SC D.S. SRL, CUI (...), având funcția de inginer autovehicule rutiere, activitatea desfașurându-se în baza a două contracte individuale de muncă (contractul individual de muncă nr. 7/12.06.2018, pentru perioada 15.06.2018-17.12.2018; contractul individual de muncă nr. 8 / 15.05.2019, pentru perioada 16.05.2019-prezent, suspendat în perioada 04.05.2021 -01.09.2021).
începând cu data de 06.07.2018 și până în luna aprilie 2021 (perioada de referință din prezenta cauză) D.D.S. a fost alocat ca inspector tehnic în cadrul stației ITP cu indicativul VS 043 aparținând SC D.S. SRL, care a fost autorizată de RAR să execute inspecții tehnice periodice la punctul de lucru din (...), jud. Vaslui, fiindu-i atribuită în acest sens de către reprezentanța RAR Vaslui ștampila de inspector tehnic identificată prin amprenta cu indicativul VS.43.001.
De asemenea, începând 15.06.2018 (momentul angajării la SC D.S. SRL), lui D. DAN IE L-SORIN i-au fost eliberate următoarele certificate de atestare;
-Certificat de atestare cu nr. 25533/09.08.2016, valabil până la data de 09.08.2018, prin care era atestat să efectueze: ITP pentru clasele de ITP a H-a, a Hl-a;
-Certificat de atestare cu nr. 29802/08.08.2018, valabil până la data de 07.08.2020, prin care era atestat să efectueze ITP pentru clasele de ITP: clasa a Il-a (categoriile de vehicule: Ml cu MTMA < 3.500 kg, M2 cu MTMA < 3.500 kg, NI, Ol, 02, T cu MTMA < 3.500 kg, mașini și utilaje autopropulsate pentru lucrări cu MTMA < 3.500 kg); a III-a (categoriile de vehicule: Ml cu MTMA > 3.500 kg, M2 cu MTMA > 3.500 kg, M3, N2, N3, 03, 04, T cu MTMA > 3.500 kg, mașini și utilaje autopropulsate pentru lucrări cu MTMA > 3.500 kg);
-Certificat de atestare cu nr. 34409/27.10.2020, valabil până la data de 26.10.2022, prin care era atestat să efectueze ITP pentru clasele de ITP: clasa a Il-a (categoriile de vehicule: Ml cu MTMA < 3.500 kg, M2 cu MTMA < 3.500 kg, NI, Ol, 02, T cu MTMA < 3.500 kg, mașini și utilaje autopropulsate pentru lucrări cu MTMA < 3.500 kg); a III-a (categoriile de vehicule: Ml cu MTMA > 3.500 kg, M2 cu MTMA > 3.500 kg, M3, N2, N3, 03, 04, T cu MTMA > 3.500 kg, mașini și utilaje autopropulsate pentru lucrări cu MTMA > 3.500 kg);
în aceeași perioadă (2018 -2021) SC D.S. SRL a fost autorizată de către R.A.R. să execute inspecții tehnice periodice la clasa de inspecție tehnică a Il-a (vehicule rutiere cu masa totală maximă autorizată până la 3.500 kg inclusiv, cu excepția celor din clasa I) la stația de inspecție tehnică din (...), jud. Vaslui (SITP cod VS 043), în baza următoarele autorizații tehnice:
-autorizația tehnică nr. 3273 din data de 06.07.2018 cu valabilitate până la data de 10.07.2020, R.A.R. a autorizat SC D.S. SRL să execute inspecții tehnice periodice la clasa de inspecție tehnică a Il-a (vehicule rutiere cu MTMA până la 3.500 kg inclusiv, cu excepția celor din clasai) în stația de inspecție tehnică periodică din (...), jud. VASLUI, începând cu 11.07.2018, având interdicție de a efectua inspecția tehnică periodică Ia: tractoare, vehicule tractate, autovehicule care nu sunt echipate cu dispozitiv de amplificare a efortului de apăsare la pedala de frână, autovehicule echipate cu instalație GPL sau GNC (observații: nu se efectuează verificări ale eficacității sistemului de frânare al vehiculelor prin probe funcționale în parcurs);
-autorizația tehnică nr. 3273/1 din data de 09.07.2020 cu valabilitate până la data de 05.04.2021, R.A.R. a autorizat SC D.S. SRL să execute inspecții tehnice periodice la clasa de inspecție tehnică a JJ-a (vehicule rutiere cu MTMA până la 3.500 kg inclusiv, cu excepția celor din clasa I) în stația de inspecție tehnică periodică din (...), jud. VASLUI, începând cu U.07.2020, având interdicție de a efectua inspecția tehnică periodică Ia: tractoare, vehicule tractate, autovehicule care nu sunt echipate cu dispozitiv de amplificare a efortului de apăsare la pedala de frână, autovehicule echipate cu instalație GPL sau GNC (observații: nu se efectuează verificări ale eficacității sistemului de frânare al vehiculelor prin probe funcționale în parcurs);
-autorizația tehnică nr. 3273/2 din data de 01.04.2021 cu valabilitate până la data de 05.04.2023, R.A.R. a autorizat SC D.S. SRL să execute inspecții tehnice periodice la clasa de inspecție tehnică a Il-a (vehicule rutiere cu MTMA până la 3.500 kg inclusiv, cu excepția celor din clasa I) în stația de inspecție tehnică periodică din (...), jud. VASLUI, începând cu 06.04.2021, având interdicție de a efectua inspecția tehnică periodică la: tractoare, vehicule tractate, autovehicule echipate cu instalație GPL sau GNC (observații: nu se efectuează verificări ale eficacității sistemului de frânare al vehiculelor prin probe funcționale în parcurs).
Rezultă așadar faptul că, în perioada 2017 - 17.05.2018, D.D.S., fiind inspector tehnic atestat RAR în cadrul SITP aparținând SC T. SRL (cod stație VS020) putea, în cadrul atribuțiilor de serviciu să efectueze inspecții tehnice periodice la vehicule din clasele a Il-a (vehicule rutiere cu MTMA până la 3.500 kg inclusiv, cu excepția celor din clasa I) cât și vehicule din clasa a IH-a (vehicule rutiere cu MTMA mai mare de 3.500 kg).
Ulterior, în perioada 06.07.2018 - aprilie 2021, D.D.S., fiind inspector tehnic atestat RAR în cadrul SITP aparținând SC D.S. SRL putea, în cadrul atribuțiilor de serviciu să efectueze inspecții tehnice periodice doar la vehicule din clasele a Il-a (vehicule rutiere cu MTMA până la 3.500 kg inclusiv, cu excepția celor din clasa I), întrucât stația ITP la care lucra nu era autorizată și pentru vehicule din clasa a IH-a.
În acest context faptic, a fost identificat G.I.M.ca fiind una dintre persoanele care, contra unor sume de bani, a obținut prin intermediul lui D.D.S., atestarea în mod nereal a efectuării inspecției tehnice periodice la mai multe vehicule, fără ca această activitate să fie efectuată și fără ca vehiculele să fie prezentate în stația I.T.P., astfel:
La data de 07.10.2020, G.I.M. i-a dat lui D.D.S. suma de 350 euro pe care a trimis-o acestuia prin intermediul WESTERN UNION și care a fost primită de D.D.S. la data de 07.10.2020, D.D.S. lăsând să se creadă că are influență asupra unor funcționari publici, respectiv asupra unui inspector tehnic atestat R.A.R. din cadrul unei stații autorizate R.A.R., pentru a-1 determina pe acesta să efectueze acte contrare îndatoririlor de serviciu, respectiv să ateste în mod nereal efectuarea inspecției tehnice periodice Ia un vehicul și încadrarea acestuia în normele de siguranță a circulației, protecție a mediului înconjurător și în categoria de folosință căreia îi este destinată, Iară ca această activitate să fie efectuată și fără ca vehiculul să fie prezentat în stația I.T.P.
Fapta a fost comisă în următoarele împrejurări:
G.I.M. (...), în perioada 07.12.2015-23.01.2019 G.I.M. a fost angajatul SC J.C. SRL, CUI-28115426, cu sediul social în (...), jud. Sălaj, unde a lucrat ca șofer autocamion / mașină de mare tonaj (contract individual de muncă nr. 54 din 06.12.2018).
Începând cu data de 20.01.2020, G.I.M. figurează ca angajat al SC S.V. SRL. CUI-(...), jud. Suceava, pe postul de conducător auto transport rutier de mărfuri (contract individual de muncă nr. 1 din 20.01.2020), societate în cadrul căreia deține și calitățile de asociat și administrator, alături de soția sa, G.A.M..
La data de 22.06.2021, SC S.V. SRL, CUI-(...) a devenit proprietarul vehiculului marca MAN, de culoare gri-roșu, cu nr. de înmatriculare (...)), ce a fost preluat de Ia SC G 22 CCC SRL cu sediul în (...), jud. Cluj (cod CAEN 7739: activități de închiriere si leasing cu alte mașini, echipamente si bunuri tangibile n. c. a.), unde, în perioada 12.09.2016-22.06.2021, a figurat cu nr. de înmatriculare (...).
G.I.M. aflase despre D.D.S. faptul că, în schimbul unor sume de bani, poate determina funcționari publici, respectiv inspectori tehnici atestați R.A.R., să ateste în mod nereal efectuarea inspecției tehnice periodice a vehiculelor, fără prezența acestora în stația ITP.
La finalul lunii septembrie 2019, cunoscând faptul că ITP-ul unui vehicul aparținând SC G 22 CCC SRL (identificat ca având nr. de înmatriculare (...)) era expirat (10.09.2019), G.I.M. a decis să apeleze la D.D.S. pentru a rezolva menționarea în fals a efectuării ITP-ului, în lipsa vehiculului respectiv .
În acest context, la data de 28.09.2019, în intervalul 14:57:24-14:58:49, G.I.M., utilizator al contului utilizator al contului (...) 1-a contactat pe D.D.S., utilizator al contului (...) prin intermediul serviciului voce al aplicației WhatsĂpp, pentru a stabili modul și condițiile în care urma să obțină menționarea în fals a efectuării inspecției tehnice periodice, pentru vehiculul de mare tonaj cu nr. de înmatriculare (...).
La scurt timp, respectiv ora 15:01:46, D.D.S. 1-a contactat pe G.I.M., tot prin intermediul aplicației, și i-a trimis mai multe mesaje text, comunicându-i astfel că pentru atestarea în fals a efectuării inspecției tehnice periodice la vehiculul în cauză trebuia să-i dea 350 de euro („Buna ziua ", „ Prețui e de 350 €"), actele vehiculului în cauză urmând să-i fie trimise lui („d.d."), prin intermediul serviciului de curierat rapid Fan Courier, cu opțiunea ridicare de la sediul Fan Courier – (...)
La data de 07.10.2020, ora 12:1.6:05, G.I.M. I-a contactat din nou pe D.D.S., prin intermediul serviciului voce al aplicației WhatsĂpp, pentru a-i fi comunicat numele complet al interlocutorului, în vederea trimiterii actelor vehiculului cu nr. de înmatriculare (...) si a celor 350 de euro solicitați în schimbul atestării în fals a efectuării ITP-ului, ocazie cu care, la ora 12:20:02, D.D.S. i-a răspuns trimițându-i un mesaj text cu conținutul ,(...)", reconfirmându-i astfel că banii și acte vehiculului în cauză trebuiau trimise lui.
întrucât G.I.M. se afla în străinătate era necesar ca acesta să apeleze la o persoană din România în vederea trimiterii actelor și a banilor prin Fan Courier.
Astfel, urmare a înțelegerii dintre cei doi și având în vedere modul de lucru convenit anterior, la data de 07.10.2020, G.I.M. i-a trimis lui D.D.S. actele vehiculului în cauză, în mod indirect, prin intermediul unei expediții poștale (AWB-ul nr. (...)), expediate prin Fan Courier, pe numele A.I. (identificat ca fiind A.I., CNP (...) - angajat la acea dată pe postul de conducător auto transport rutier de mărfuri în cadrul SC D.C.C. SNC, conform contract individual de muncă nr. 26/14.11.2017), expediție poștală care a fost primită de D.D.S. la data de 08.10.2020.
De asemenea, în data de 07.10.2020, la ora 13:34:10, G.I.M.i-a trimis iui D.D.S., prin intermediul aplicației WhatsApp, o poză înfățișând dovada expedierii coletului susmenționat, însoțită de explicația conform căreia suma de 350 de euro solicitați în schimbul atestării în fals a efectuării ITP-ului urma să-i fie dată prin intermediul serviciilor Western Union („Salutare ti! Westen union după masa »")-

Având în vedere că G.I.M. îl informase că la expedierea coletului conținând actele vehiculului cu nr. de înmatriculare (...), îi fusese consemnat greșit numele, respectiv în loc de D. fusese trecut D. („ Au greșit numele D. IN LOC DE D.??!!!", „Crezi ca e problema la rdicare ???"), D.D.S. i-a răspuns tot prin intermediul aplicației WhatsApp, solicitându-i să remedieze aspectul sesizat pentru a nu fi probleme la transferarea banilor prin Western Union („Da", „Sa modifice numele", „La fan nu e", „La western e problema").
Drept urmare, în seara zilei de 07.10.2020, ora 20:50:05, G.I.M. i-a trimis lui D.D.S., prin intermediul aplicației WhatsApp, o poză înfățișând transferul celor 350 de euro solicitați de D.D.S. în schimbul atestării în fals a efectuării ITP-ului, efectuat prin intermediul Western Union.
În continuare, în ziua de 12.10.2020, ora 15:51:21, G.I.M. i-a trimis lui D.D.S., prin intermediul aplicației WhatsApp, o poză înfățișând dispozitivul tahograf al vehiculul cu nr. de înmatriculare (...).
Astfel, conform înțelegerii dintre ce doi, actul contrar îndatoritor de serviciu care a făcut obiectul cumpărării de influență a fost și realizat, la data de 13.10.2020 fiind efectuate în cadrul SITP aparținând SC A.S. SRL BACĂU (cod stație BC 077), în fals, mențiunile referitoare la efectuarea inspecției tehnice periodice la vehiculul cu nr. de înmatriculare (...) (aparținând la acea data SC G 22 CCC SRL, CUI-(...)) fără ca această activitate să fie efectuată și fără ca vehiculul să fie prezentat în stația I.T.P..
Ulterior, la data de 14.10.2020, având în vedere modul de lucru convenit, G.I.M. i-a trimis lui D.D.S., prin intermediul aplicației WhatsApp, un mesaj text conținând detaliile privind persoana / locul în care trebuia returnat coletul cu actele vehiculului cu nr. de înmatriculare (...) având consemnate în fals datele privind inspecția tehnică periodică, respectiv soției sale G.A.M. / Fan Courier Gura Humorului, jud. Suceava („Buna ziua !!! Adresa pt pachet!! G.M., FAN Gura Humorului, SUCEAVA Urni dați o poza când trimiteți.'"), împreună CU solicitarea de a-i fi trimise poze după expedierea acestuia.
În consecință, la data de 15.10.2020, urmare a celor stabilite, D.D.S. i-a trimis lui G.I.M., conform indicațiilor primite, prin intermediul Fan Courier - Agenția Bârlad, coletul cu
AWB-ul nr. (...), conținând actele vehiculului cu nr. de înmatriculare (...), ce a fost primit de destinatar la data de 15.10.2020.
Totodată, la ora 15:10:40, D.D.S. i-a trimis lui G.I.M., prin intermediul aplicației WhatsApp, o poză înfățișând dovada expedierii coletului ce conținea actele vehiculului cu nr. de înmatriculare (...), după ce anterior îi trimisese și poze cu certificatul de înmatriculare aferent vehiculului susmenționat având consemnate în fals datele privind inspecția tehnică periodică, situație ce a generat mulțumirea interlocutorului său.
Foto nr. 4: fișier cu denumirea IMG-2020I01S-lVA0003.jpg C.pen. rezultând poză ce înfățișează certificatul de inspecție tehnică al vehiculului cu nr. de înmatriculare (...)

Situația de fapt anterior expusă rezultă din coroborarea discuțiilor purtate în perioada 2017-2021, prin intermediul aplicației WhatsApp, de către D.D.S., identificate cu ocazia perchezițiilor informatice efectuate asupra telefonului mobil marca SAMSUNG, ridicat de la acesta, cu datele puse Ia dispoziție de R.A.R., firmele de curierat și respectiv de unitățile bancare, după cum urmează:
Urmare a percheziției informatice efectuate, în baza mandatului de percheziție cu nr. 66/UP din data de 06.05.2021, asupra telefonului mobil marca SAMSUNG, serie IMEI (...), cu cartela SIM ORANGE cu seria (...) și cardului de memorie 32 GB, K1NGSTON seria (...), ridicate de la D.D.S., (...), au fost identificate discuțiile purtate în perioada 2019-2020, prin intermediul aplicației "WhatsApp", de D.D.S. și G.I.M., în legătură cu efectuarea inspecției tehnice periodice pentru mai multe vehicule contra unor sume de bani, fără ca vehiculele să fie prezentate în stațiile ITP, fiind întocmit procesul verbal din data de 26.02.2025.
Astfel, a rezultat atestarea în mod nereal a efectuării inspecției tehnice periodice la vehiculul având nr. de înmatriculare (...), de către un inspector tehnic atestat R.A.R. din cadrul stației autorizate R.A.R. aparținând SC A.S., CUI-(...) (indicativ BC 077), în ziua de 13.10.2020, act contrar îndatoririlor de serviciu în schimbul căruia D.D.S. a primit suma de 350 euro la data de 07.10.2020.
Conform procesului verbal din data de 26.02.2025, în perioada 28.09.2020- 15.10.2020, D.D.S. (telefon 40749693569) și G.I.M. (utilizator ai contului
(...) au purtat următoarele discuții cu privire la influențarea inspectorului tehnic atestat R.A.R. din cadrul stației autorizate R.A.R., contra sumei de 350 euro, în vederea efectuării de acte contrare îndatoririlor de serviciu, respectiv atestarea în mod nereal a efectuării inspecției
tehnice periodice pentru un vehicul ((...)) și încadrarea acestuia în normele
de siguranță a circulației, protecție a mediului înconjurător și în categoria de
folosință căreia îi este destinată, fără ca această activitate să fie efectuată și fără
ca vehiculul să fie prezentat în stația I.T.P.;

# Source From To Body Timestamp:Time Attachment #1
1 Whats App (...) @s.whaisapp. net M. Incoming Call 28.09.2020 14:57:24{UT C+3)    
2 Whats App (...) ©s.whatsapp. net M.   Incoming Call 28.09.2020 14:58:49{UT C+3)    
3 WhaîS App (...)©s.whatsapp. net D.D.C. (...) 51@s.what sapp.net M. Buna ziua 28.09.2020 15:01:46(UT C+3)  
4 Whats App System Message System Message   Messages to this chai and cails are now secured with end-îo-end encryption. Tap for more info. 28.09.2020 15:01:46(UT C+3}  
5 Whats App (...)@s,whatsapp. net DAN! EL DNY CAO (...) 51@s.what sapp.net M. Prețul e de 350 € 28.09.2020 15:02:28(UT C+3)  
6 Whats App (...)@s.whaisapp. net D.D.C. (...) 51@s.what sapp.net M. D. dan 28.09.2020 15:02:38(UT C+3)  
7 Whats App (...)@s.whatsapp. net D.D.C. (...) 51@s.what sapp.net M. Loc.Bariad JUD VASLUI 28.09.2020 15:02:57{UT C+3)  
8 Whats App (...)@s.whatsapp. net D.D.C. (...) 51@s.what sapp.net M. Ridicare sediu Fan curier 28.09,2020 15:03:14(UT C+3)  
9 Whats App (...) @s.whatsapp. net M.     28.09.2020 15:03:59(UT C+3)  
10 Whats App (...) @s.whatsapp. neî M.   Incoming Cal! 07.10.2020 12:16:05(UT C+3)  
11 Whats App (...)@s.whatsapp. net D.D.C. (...) 51@s,what sapp.net M. D.D.S. 07.10.2020 12:20:02(UT C+3)  
12 Whats App (...) @s.whatsapp. net M.     07.10.2020 13:34:10(UT C+3) IMG-20201007-WAOOOl.ÎDa
13 Whats App (...) @s,whatsapp, net M.   SaSutare!!! Westen unîon dupa masa !! 07.10.2020 13:35:27(UT C+3)  
14 Whats App (...) @s.whatsapp. net M.   Au greșit numele D. IN LOC DE D. ??!!! 07,10.2020 13:36:49(UT C+3)  
15 Whats App (...) @s.whatsapp. net M.   Crezi ca e problema la rdicare ??? 07,10,2020 13:37:14{UT C+3)  
16 Whats App (...)@s.whatsapp. net D.D.C. (...) 51@s.what sapp.net M. Da 07.10.2020 13:50:43(UT C+3)  
17 Whats App (...)@s.whatsapp. net D.D.C. (...) 51@s.what sapp.net M. Sa modifice numele 07.10.2020 13:50:59(UT C+3)  
18 Whats App (...)@s.whatsapp. net D.D.C. (...) 51@s.what sapp.net M. La fan nu e 07.10.2020 13:51:22{UT C+3)  
19 Whats App (...)©s.whatsapp. net D.D.C. (...) 51@s.what sapp.net M. La western e problema 07.10.2020 13:51:35(UT C+3)  
20 Whats App (...) @s.whatsapp. net M.     07.10.2020 13:52:15(UT C+3)  
21 Whats App (...) @s.whatsapp. net M.     07.10.2020 20:50:05(UT C+3) IMG-20201007-WA0002,(Da
22 Whats App (...) @s.whatsapp. net M.   Buna ziua !!! A ajuns pachetu la sediu se poate ridica î! 08.10.2020 10:57:18(UT C+3)  
23 Whats App System Message System Message     12.10,2020 03:25:51 (UT C+3)  
24 Whats App (...) @s.whatsapp. net M.     12.10.2020 15:51:21 (UT C+3) AmmmXSP0m2i w0rw99V7zieO 2bOdVkDhsDivo VIEiXC.enc
25 Whats App (...) @s.whatsapp. net M.   Nu ștîu!!(!( ) 12.10.2020 15:54:59(UT C+3)  
26 Whats App (...) @s.whatsapp, net M.     13.10.2020 13:13:58(UT C+3)  
27 Whats App (...) @s.whatsapp. net M.   Missed Cal! 13.10.2020 13:13:58{UT C+3)  
28 Whats App (...) @s.whatsapp. net M.   Buna ziua!!! Adresa pt pachet!! G.M., FAN Gura Humorului , SUCEAVA limi dați o poza când trimiteți ! 14,10.2020 12:12:50(UT C+3)  
29 Whats App (...) ©s.whatsapp. net M.   Salutare!!! Aveți ceva noutăți??! 15.10.2020 13:57:38(UT C+3)  
30 Whats App (...)@s.whatsapp. net D.D.C. (...) 51@s.what sapp.net M.   15.10.2020 15:06:16(UT C+3) IMG-20201015-WA0001-ioa
31 Whats App (...)@s.whatsapp. net D.D.C. (...) 51@s.what sapp.neî M.   15.10.2020 15:06:26(UT C+3) IMG-20201015-WA0003.iDa
32 Whats App (...)@s.whatsapp. net D.D.C. (...) 51@s.what sapp.net M.   15.10.2020 15:10:28{UT C+3) 1MG-20201015-WA0005.ioa
33 Whats App (...)©s.whatsapp. net D.D.C. (...) 51@s.what sapp.net M.   15.10.2020 15:10:40(UT C+3) IMG-20201015-WA0007.iDO
34 Whats App (...) @s.whatsapp. net M.     15.10.2020 17:37;06{UT C+3)  
31 Whats App (...)@s.whatsapp. net D.D.C. (...) 51@s.what sapp.net M.   15.10.2020 15:06:26(UT C+3) IMG-20201015-WA0003.iDa

Facem menținea că imaginile transmise / primite de către interlocutorii anterior menționați au fost analizate sub aspectul conținutului acestora în situația de fapt expusă, corespondența dintre imaginile analizate și tabelul cu conversația purtată fiind următoarea:
-foto nr. 1 din situația de fapt se regăsește fa poziția nr. 12 din tabelul expus/prezentat anterior fiind salvată sub denumirea 1MG-20201007-WA0001.jpg;
-foto nr. 2 din situația de fapt se regăsește la poziția nr. 21 din tabelul expus/prezentat anterior fiind salvată sub denumirea IMG-20201007-WA0002.jpg;
-foto nr. 3 din situația de fapt se regăsește la poziția nr. 24 din tabelul expus/prezentat anterior fiind salvată sub denumirea AmmmXSP0m2jvy0rw99V7zieO2bOdVkphsDjvo_VlEjXC.enc;
-foto nr. 4 din situația de fapt se regăsește la poziția nr. 31 din tabelul expus/prezentat anterior fiind salvată sub denumirea IMG-20201015-WA0003.jpg;
-foto nr. 5 din situația de fapt se regăsește la poziția nr. 33 din tabelul expus/prezentat anterior fiind salvată sub denumirea IMG-20201015-WA0007.jpg;
Procedându-se la analizarea situațiilor transmise de RAR, cu privire Ia inspecțiile tehnice periodice efectuate în perioada 01.01.2017 - 20.04.2021 .
Examinându-se datele puse la dispoziție de firma de curierat FAN COURIER, s-au constatat următoarele:
-la data de 07.10.2020 a fost trimis prin intermediul Fan Courier- Agenția Oradea un colet ce avea consemnat la rubrica Expeditor datele: A.I. (...), iar la rubrica Destinatar datele: (...), fiind generat AWB-uI nr. (...), ce a fost primit de D.D.S. la data de 08.10.2020;
-la data de 15.10.2020 a fost trimis prin intermediul Fan Courier-Agenția Bârlad un colet ce avea consemnat la rubrica Expeditor datele: d.d., iar la rubrica Destinatar datele: G.M.- Ridicare din sediul FAN Gura Humorului, fiind generat AWB-ul nr. (...), ce a fost primit de destinatar la data de 16.10.2020.
Examinându-se datele puse la dispoziție de compania de servicii financiare WESTERN UNION, s-au constatat următoarele:
-la data de 07.10.2020, G.I.M. a trimis beneficiarului D.D.S., prin intermediul WESTERN UNION, suma de 350 de euro (transferul a fost efectuat din Spania și figurează în evidențele WESTERN UNION cu nr. (...), sumă ce a fost ridicată de beneficiar în data de 07.1.0.2020.
ÎN DREPT, fapta inc. G.I.M. care, la data de 07.10.2020, i-a dat lui D.D.S. suma de 350 euro pe care a trimis-o acestuia prin intermediul WESTERN UNION, D.D.S. lăsând să se creadă că are influență asupra unor funcționari publici, respectiv asupra unui inspector tehnic atestat R.A.R. din cadrul unei stații autorizate R.A.R., pentru a-1 determina pe acesta să efectueze acte contrare îndatoririlor de serviciu, respectiv să ateste în mod nereal efectuarea inspecției tehnice periodice la un vehicul și încadrarea acestuia în normele de siguranță a circulației, protecție a mediului înconjurător și în categoria de folosință căreia îi este destinată, fără ca această activitate să fie efectuată și fără ca vehiculul să fie prezentat în stația I.T.P., constituie infracțiunea de cumpărare de influență, prev. de art. 6 din Legea nr. 78/2000, pentru prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție, modificată, rap. la art. 292 alin. (1) din C.pen..

Prin coroborarea dispozițiilor art. 292 alin. (4) din C.pen. și ale disp. art. 291 alin. (2) din C.pen., raportat la practica judiciară în materia confiscării speciale în cazul infracțiunilor de corupție (decizia C. Ap. București, Secția I penală, cu nr. 81/A/l997, decizia Î.C.C.J. - Secția Penală, cu nr. 164/A/2015 din data de 08.05.2015, decizia Î.C.C J. - Completul de 5 Judecători, cu nr. 186/2016 din data de 16.11.2016) în sensul că suma care face obiectul infracțiunilor de trafic de influență / cumpărare de influență nu poate face obiectul decât a unei singure confiscări speciale, vizând doar una dintre cele două persoane, autori a celor două infracțiuni distincte dar corelative, constat că au fost instituite măsuri asigurătorii în vederea confiscării speciale, asupra bunurilor numitului D.D.S., nefiind astfel aplicabile disp. art. 292 alin. (4) din C.pen. față de inc. G.I.M..
Fiind ascultat la data de 18.07.2025 inculpatul G.I.M. a recunoscut fapta comisă, iar Ia data de 13.08.2025, în prezența avocatului din oficiu, a declarat expres că recunoaște comiterea faptelor reținute în sarcina sa și acceptă încadrarea juridică pentru care a fost pusă în mișcare acțiunea penală, solicitând în acest sens încheierea unui acord de recunoaștere a vinovăției, manifestându-și acordul de a presta o muncă neremunerată în folosul comunității.

MIJLOACE DE PROBĂ

Existența faptei de cumpărare de influență, prev. de art. 6 din Legea nr. 78/2000, pentru prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție, modificată, rap. la art. 292 alin. (1) din C.pen., cu privire la care s-a pus în mișcare acțiunea penală fală de inc. G.I.M., precum și vinovăția inc. în raport de această faptă rezultă din coroborarea următoarelor mijloace de probă administrate în cauză:
- Proces verbal de percheziție domiciliară;
- Proces verbal de percheziție informatică;
- procese verbale de analizarea a datelor rezultate din perchezițiile informatice;
- procese verbale de identificare a persoanelor fizice și juridice și a vehiculelor;
- procese verbale de analizare a datelor puse la dispoziție de firmele de curîerat;
- procese verbale de analizare a datelor puse la dispoziție de instituțiile financiare;
- procese verbale de analizare a datelor puse la dispoziție de Regia Autonomă «Registrul Auto Român» privind inspecțiile tehnice periodice;
- declarație inculpat D.D.S.;
- declarație martor D.C.;
- declarațiile susp. / inc. G.I.M.;

DATE PRIVIND URMĂRIREA PENALĂ
Dosarul cu nr. 66/P/2020 (din care s-a constituit dosarul cu nr. 149/12/P/2022, prin disjungerea cauzei) a fost înregistrat la data de 15.09.2020 la Direcția Naționale Antîcorupție - Serviciul Teritorial Iași, urmare a declinării competenței de soluționare a dosarului cu nr. 37/D/P/2020 de către D.I.I.C.O.T -B.T. Vaslui, prin ordonanța procurorului din data de 11.09.2020.
In cauză se efectuau cercetări in rem (urmare a ordonanței procurorului din datele de 09.06.2020) cu privire la săvârșirea infracțiunilor de luare de mită în formă continuată, prev. de art. 289 alin. (1), (2) C.pen., cu aplic. art. 35 alin. (1) C.pen., dare de mită în formă continuată, prev. de art. 290 alin. (1) C.pen. cu aplic. art. 35 alin. (1) C.pen., fals intelectual, în formă continuată, prev. de art. 321 C.pen. cu aplic. art. 35 alin. (1) C.pen., urmare a unei sesizării din oficiu întocmită la data de 09.06.2020 lucrătorii din cadrul D.G.A.-SJ.A. Vaslui cu privire la activitatea inspectorilor tehnici din cadrul stației de inspecție tehnice periodică, autorizată R.A.R., S.C. A AC S.R.L. Bârlad.
În baza mandatelor de percheziție domiciliară nr. 21/UP - 48/UP, toate emise la data de 16.04.2021 de Judecătorul de drepturi și libertăți din cadrul Tribunalului Vaslui, în data de 21.04.2021 au fost efectuate percheziții domiciliare la mai multe locații, printre care și la domiciliul numitului D.D.S. (mandat de percheziție domiciliară nr. 16/UP din data de 16.04.2021) și la sediul SC D.S. SRL, (mandat de percheziție domiciliară nr. 45/UP din data de 16.04.2021) fiind ridicate diverse sisteme informatice.
Astfel, din analiza procese verbale de analizare a datelor rezultate din perchezițiile informatice, coroborate cu restul probelor administrate în cauză (procese verbale de verificare persoane și vehicule, procese verbale de analizare a datelor puse la dispoziție de unități bancare și servicii de transfer bani, înscrisuri, declarații de martori, procese verbale de redare a conversațiilor interceptate), au rezultat indicii privind comiterea de infracțiuni de corupție, de către D.D.S., care în perioada 2017-2021 a pretins și primit sume de bani de la diferite persoane, pe de o parte, în legătură cu propriile atribuții de serviciu, ca și inspector tehnic atestat R.A.R., în cadrul SITP SC T. SRL, precum și în legătură cu activitatea altor inspectori tehnici atestați R.A.R, pe lângă care D.D.S. a pretins influență, în vederea atestării în mod nereal a efectuării inspecției tehnice periodice la mai multe vehicule, fără ca această activitate să fie efectuată și fără ca vehiculele să fie prezentate în stația I.T.P. - fapte cu privire la care a fost constituit, prin disjungere prezentul dosar penal, cu nr. 149/12/P/2022 (la care a fost ulterior reunit dosarul cu nr. 66/12/P/2020/d8, de asemenea disjuns din dosarul cu nr. 66/12/P/2020).
Prin ordonanța procurorului din data de 13.05.2025 s-a dispus punerea în mișcare a acțiunii penale față de D.D.S., (...), pentru săvârșirea infracțiunilor de luare de mită în formă continuată, prev. de art. 6 din Legea nr. 78/2000, pentru prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție, modificată, rap. la art. 289 alin. (1),2 din C.pen., cu aplic. art. 35 alin. (1) din C.pen. (3 acte materiale) și trafic de influență în formă continuată, prev. de art. 6 din Legea nr. 78/2000, pentru prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție, modificată, rap. ia art. 291 alin. (1) din C.pen. cu aplic. art. 35 alin. (1) din C.pen. (39 acte materiale), ambele cu aplic. art. 38 alin. (1) din C.pen.
Prin ordonanța procurorului din data de 09.05.2025, s-a dispus, printre altele, efectuarea în continuare a urmăririi penale față de suspectul G.I.M., pentru săvârșirea infracțiunii de cumpărare de influență, prev. de art. 6 din Legea nr. 78/2000, pentru prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție, modificată, rap. la art. 292 alin. (1) din C.pen..
Prin ordonanța procurorului din data de 18.07.2025, s-a dispus punerea în mișcare a acțiunii penale față de inculpatul G.I.M., pentru săvârșirea infracțiunii de cumpărare de influență, prev. de art. 6 din Legea nr. 78/2000, pentru prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție, modificată, rap. la art. 292 alin. (1) din C.pen..
La data de 18.07.2025, conform art. 309 alin. 2 din C.pr.pen. și art. 108 din C.pr.pen., inculpatului i-a fost adusă la cunoștință faptul că împotriva acestuia a fost pusă în mișcare acțiunea penală, pentru săvârșirea infracțiunii de cumpărare de influență, prev. de art. 6 din Legea nr. 78/2000, pentru prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție, modificată, rap. la art. 292 alin. (1) din C.pen.
Totodată, i s-a adus la cunoștință inc. faptul că are dreptul de a solicita încheierea unui acord, ca urmare a recunoașterii vinovăției, în condițiile prev. de art. 478 - 488 C.pr.pen., fiind încheiat proces verbal în acest sens.
Prin cererea înaintată prin e-maii la data de 24.07.2025, inc. și-a manifestat dorința de a încheia în cauză un acord, ca urmare a recunoașterii vinovăției.
Cu ocazia audierilor din datele de 18.07.2025 și 13.08.2021, G.I.M. în calitate de suspect / inculpat, și în prezența apărătorului din oficiu, a recunoscut în totalitate fapta imputată, de cumpărare de influență, prev. de art. 6 din Legea nr. 78/2000, pentru prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție, modificată, rap. Ia art. 292 alin. (1) din C.pen..
FELUL, CUANTUMUL SI INDIVIDUALIZAREA PEDEPSEI
Pentru infracțiunea de cumpărare de influență, prev. de art. 6 din Legea nr. 78/2000, pentru prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție, modificată, rap. la art. 292 alin. (1) din C.pen., pedeapsa prevăzută ce lege este închisoarea de Ia 2 la 7 ani și interzicerea exercitării unor drepturi.
Conform disp. art. 480 alin. (4) din C.pr.pen., inculpatul va beneficia de reducerea cu o treime a limitelor de pedeapsă prevăzute de lege, în cazul pedepsei închisorii, pedeapsă aplicabile urmând a fi stabilită, pentru infracțiunea de cumpărare de influență, prev. de art. 6 din Legea nr. 78/2000, pentru prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție, modificată, rap. la art. 292 alin. (1) din C.pen., între 1 an și 4 luni la 4 an și 8 luni.
Față de criteriile prevăzute la 74 din C.pen., având în vedere împrejurările și modul de comitere a infracțiunii, starea de pericol creată, prejudiciul produs, conduita inc. dar și nivelul de educație, vârsta acestuia, situația familială și socială a inculpatului, se apreciază că scopul pedepsei poate fi atins prin condamnarea inculpatului Ia I (un) an și 4 (patru) luni de închisoare, cu aplicarea disp. art. 91 din C.pen., în cauză fiind întrunite condițiile pentru dispunerea executării pedepsei sub supraveghere, inc. fiind totodată de acord cu prestarea unei munci neremunerate în folosul comunității.
Astfel, inc. G.I.M. i se va aplica următoarea pedeapsă:
-1 (un) an și 4 (patru) luni de închisoare pentru săvârșirea infracțiunii de cumpărare de influență, prev. de art. 6 din Legea nr. 78/2000, pentru prevenirea, descoperirea șî sancționarea faptelor de corupție, modificată, rap. la art. 292 alin. (1) din C.pen., cu aplic. art. 480 alin. (4) C.pr.pen..
În baza art. 91 din C.pen., se va dispune suspendarea sub supraveghere a executării pedepsei de 1 (un) an și 4 (patru) luni de închisoare, pe durata unui termen de supraveghere de 2 (doi) ani, stabilit conform art. 92 alin. (1) din C.pen..
În baza art. 67 alin. (1) din C.pen., se va aplica inc. G.I.M. pedeapsa complementară a interzicerii drepturilor prev. de art. 66 alin, (1) lit. a), b) din C.pen. (respectiv: a) dreptul de a fi ales în autoritățile publice sau în orice alte funcții publice; b) dreptul de a ocupa o funcție care implică exercițiul autorității de stat), pe o perioadă de 2 (doi) ani, a cărei executare va începe de la data rămânerii definitive a hotărârii de condamnare, în condițiile art. 68 alin. (1), lit. b) din C.pen..
Potrivit art. 68 alin. (1) lit. b) C.pen., executarea pedepsei complementare va începe de la data rămânerii definitive a hotărârii de condamnare.
în baza art. 65 alin. (1) din C.pen., se va aplică inc. pedeapsa accesorie a interzicerii exercitării drepturilor prevăzute la art. 66 alin. (1) lit. a), b) din C.pen., a căror exercitare a fost interzisă ca pedeapsă complementară, care va deveni executabilă doar în ipoteza revocării / anulării suspendării executării pedepsei sub supraveghere și executării pedepsei principale a închisorii în regim de detenție.
In baza art. 93 alin. (1) din C.pen., pe durata termenului de supraveghere inc. G.I.M. trebuie să respecte următoarele măsuri de supraveghere :
a) să se prezinte la Serviciul de probațiune Suceava, la datele fixate de acesta;
b) să primească vizitele consilierului de probațiune desemnat cu supravegherea sa;
c) să anunțe, în prealabil, schimbarea locuinței și orice deplasare care depășește 5 zile;
d) să comunice schimbarea locului de muncă;
e) să comunice informații și documente de natură a permite controlul mijloacelor sale de existență.
În baza art. 93 alin. (2), lit. b) din C.pen., se va impune inculpatului G.I.M. obligația de a frecventa un program de reintegrare socială, derulat de către Serviciul de Probațiune Suceava sau organizat în colaborare cu instituții din comunitate.
În baza art. 93 alin. (3) din C.pen., pe durata termenului de supraveghere inc. G.I.M. va presta o muncă neremunerată în folosul comunității pe o perioadă de 60 zile, în cadrul Primăriei corn. Stulpicani, jud. Suceava sau în cadrul Primăriei Orașului Frasin, jud. Suceava, afară de cazul în care, din cauza stării de sănătate, nu poate presta această muncă, instituția din comunitate urmând a fi stabilită de consilierul de probațiune în condițiile art. 402 alin. (2) din C.pr.pen..
Conform art. 94 alin. (1) din C.pen., datele prevăzute Ia art. 93 alin. (1), lit. c) - e) din C.pen. se vor comunica Serviciului de Probațiune Suceava.
Potrivit art. 404 alin. (2) din C.pr.pen. raportat la art. 91 alin. (4) din C.pen., se va atenționa inculpatul asupra dispozițiilor art. 96 din C.pen. privind revocarea suspendării executării pedepsei sub supraveghere și executarea pedepsei în regim de detenție în cazul nerespectării, cu rea-credință, pe parcursul termenului de supraveghere, a măsurilor de supraveghere sau a obligațiilor impuse ori stabilite de lege sau în cazul săvârșirii unei noi infracțiuni pe parcursul termenului de supraveghere.
Totodată, inculpatul G.I.M. va fi obligat la plata cheltuielilor judiciare în cuantum de 455,06 lei. conform disp. art. 274 alin. (1), 2 Cod de procedură penală.
Cu ocazia audierii din data de 29.10.2025, inculpatul G.I.M. a declarat că își menține declarațiile date anterior în cauză, recunoscând și regretând săvârșirea faptei.

Analizând acordul de recunoaștere a vinovăției înaintat de către DNA – Serviciul Teritorial Iași, instanța constată că în cauză sunt îndeplinite condițiile prevăzute la art. 480 - 482 C.pr.pen.

Astfel, analizând materialul probator administrat în cursul urmăririi penale, instanța reține următoarea situație de fapt:
Prin ordonanța procurorului din data de 13.05.2025 s-a dispus punerea în mișcare a acțiunii penale față de D.D.S., (...), pentru săvârșirea infracțiunilor de luare de mită în formă continuată, prev. de art. 6 din Legea nr. 78/2000, pentru prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție, modificată, rap. la art. 289 alin. (1), (2) din C.pen., cu aplic. art. 35 alin. (1) din C.pen. (3 acte materiale) și trafic de influență în formă continuată, prev. de art. 6 din Legea nr. 78/2000, pentru prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție, modificată, rap. la art. 291 alin. (1) din C.pen. cu aplic. art. 35 alin. (1) din C.pen. (39 acte materiale), ambele cu aplic. art. 38 alin. (1) din C.pen..
Prin ordonanța procurorului din data de 09.05.2025, s-a dispus, printre altele, efectuarea în continuare a urmăririi penale față de suspectul G.I.M., pentru săvârșirea infracțiunii de cumpărare de influență, prev. de art. 6 din Legea nr. 78/2000, pentru prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție, modificată, rap. la art. 292 alin. (1) din C.pen..
Prin ordonanța procurorului din data de 18.07.2025, s-a dispus punerea în mișcare a acțiunii penale față de inculpatul G.I.M., pentru săvârșirea infracțiunii de cumpărare de influență, prev. de art. 6 din Legea nr. 78/2000, pentru prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție, modificată, rap. la art. 292 alin. (1) din C.pen..

La data de 18.07.2025, conform art. 309 alin. (2) din C.pr.pen. și art. 108 din C.pr.pen., inculpatului i-a fost adusă la cunoștință faptul că împotriva acestuia a fost pusă în mișcare acțiunea penală, pentru săvârșirea infracțiunii de cumpărare de influență, prev. de art. 6 din Legea nr. 78/2000, pentru prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție, modificată, rap. la art. 292 alin. (1) din C.pen.
Totodată, i s-a adus la cunoștință inc. faptul că are dreptul de a solicita încheierea unui acord, ca urmare a recunoașterii vinovăției, în condițiile prev. de art. 478 - 488 C.pr.pen., fiind încheiat proces verbal în acest sens.
Prin cererea înaintată prin e-mail la data de 24.07.2025, inc. și-a manifestat dorința de a încheia în cauză un acord, ca urmare a recunoașterii vinovăției.
Cu ocazia audierilor din datele de 18.07.2025 și 13.08.2021, G.I.M. în calitate de suspect / inculpat, și în prezența apărătorului din oficiu, a recunoscut în totalitate fapta imputată, de cumpărare de influență, prev. de art. 6 din Legea nr. 78/2000, pentru prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție, modificată, rap. Ia art. 292 alin. (1) din C.pen..

Instanța a reținut situația de fapt descrisă anterior în urma analizei coroborate a materialului probator administrat în faza urmăririi, respectiv: Proces verbal de percheziție domiciliară; Proces verbal de percheziție informatică; procese verbale de analizarea a datelor rezultate din perchezițiile informatice; procese verbale de identificare a persoanelor fizice și juridice și a vehiculelor; procese verbale de analizare a datelor puse la dispoziție de firmele de curierat; procese verbale de analizare a datelor puse la dispoziție de instituțiile financiare; procese verbale de analizare a datelor puse la dispoziție de Regia Autonomă «Registrul Auto Român» privind inspecțiile tehnice periodice; declarație inculpat D.D.S.; declarație martor D.C.; declarațiile susp. / inc. G.I.M.împreună cu anexe.
În drept, fapta inculpatului G.I.M. care, la data de 07.10.2020, i-a dat lui D.D.S. suma de 350 euro pe care a trimis-o acestuia prin intermediul WESTERN UNION, D.D.S. lăsând să se creadă că are influență asupra unor funcționari publici, respectiv asupra unui inspector tehnic atestat R.A.R. din cadrul unei stații autorizate R.A.R., pentru a-1 determina pe acesta să efectueze acte contrare îndatoririlor de serviciu, respectiv să ateste în mod nereal efectuarea inspecției tehnice periodice la un vehicul și încadrarea acestuia în normele de siguranță a circulației, protecție a mediului înconjurător și în categoria de folosință căreia îi este destinată, fără ca această activitate să fie efectuată și fără ca vehiculul să fie prezentat în stația I.T.P., constituie infracțiunea de cumpărare de influență, prev. de art. 6 din Legea nr. 78/2000, pentru prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție, modificată, rap. la art. 292 alin. (1) din C.pen..

În consecință se constată faptul că din probele administrate în cursul urmăririi penale rezultă suficiente date cu privire la existența faptelor pentru care s-a pus în mișcare acțiunea penală și cu privire la vinovăția inculpatului, maximul special prevăzut de lege pentru infracțiunile reținute în sarcina inculpatului în cuprinsul actului de inculpare este mai mic de 15 ani închisoare, acordul de recunoaștere a vinovăției a fost încheiat în formă scrisă, conține mențiunile prev. de art. 482 C.pr.pen. iar cu ocazia încheierii acestuia inculpata a fost asistată de avocat numit din oficiu cu împuternicire avocațială depusă la dosarul de urmărire penală.
Față de aceste considerente, și apreciind cuantumul pedepsei cu privire la care s-a ajuns la un acord între procuror și inculpat ca fiind suficient pentru atingerea scopului și îndeplinirea funcțiilor de constrângere, de reeducare și de exemplaritate ale pedepsei în baza art. 485 alin. (1) lit. a) C.pr.pen. va admite acordul de recunoaștere a vinovăției încheiat de Direcția Națională Anticorupție - Serviciul Teritorial Iași cu inculpatul G.I.M., cercetat pentru săvârșirea infracțiunii infracțiunii de cumpărare de influență, prev. de art. 6 din Legea nr. 78/2000, pentru prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție, modificată, rap. la art. 292 alin. (1) din C.pen., obiect al cauzei penale nr. 149/12/P/2022/d1.
Va condamna inculpatul G.I.M., (...) la pedeapsa de „1 (un) an și 4 (patru) luni de închisoare pentru săvârșirea infracțiunii de cumpărare de influență, prev. de art. 6 din Legea nr. 78/2000, pentru prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție, modificată, rap. la art. 292 alin. (1) din C.pen. cu aplic. art. 480 alin. (4) C.pr.pen..”
În baza art. 91 C.pen., va dispune suspendarea sub supraveghere a executării pedepsei de 1 (un) an și 4 (patru) luni de închisoare, pe durata unui termen de supraveghere de 2 (doi) ani, stabilit conform art. 92 alin. (1) din C.pen..
În baza art. 67 alin. (1) C.pen., aplică inculpatului G.I.M. pedeapsa complementară a interzicerii drepturilor prev. de art. 66 alin. (1) lit. a), b) din C.pen. respectiv: a) dreptul de a fi ales în autoritățile publice sau în orice alte funcții publice; b) dreptul de a ocupa o funcție care implică exercițiul autorității de stat), pe o perioadă de 2 (doi) ani, a cărei executare va începe de la data rămânerii definitive a hotărârii de condamnare, în condițiile art. 68 alin. (1), lit. b) din C.pen.
Potrivit art. 68 alin. (1) lit. b) din C.pen., executarea pedepsei complementare va începe de la data rămânerii definitive a hotărârii de condamnare.
în baza art. 65 alin. (1) din C.pen., se va aplica inc. G.I.M. pedeapsa accesorie a interzicerii exercitării drepturilor prevăzute Ia art. 66 alin. (1) lit. a), b) din C.pen., a căror exercitare a fost interzisă ca pedeapsă complementară, care va deveni executabilă doar în ipoteza revocării / anulării suspendării executării pedepsei sub supraveghere și executării pedepsei principale a închisorii în regim de detenție.
În baza art. 93 alin. (l) din C.pen., pe durata termenului de supraveghere inc. G.I.M. trebuie să respecte următoarele măsuri de supraveghere :
a) să se prezinte Ia Serviciul de probațiune Suceava, Ia datele fixate de acesta;
b) să primească vizitele consilierului de probațiune desemnat cu supravegherea sa;
c) să anunțe, în prealabil, schimbarea locuinței și orice deplasare care depășește 5 zile;
d) să comunice schimbarea locului de muncă;
e) să comunice informații și documente de natură a permite controlul mijloacelor sale de existență.
În baza art. 93 alin. (2), lit. b) din C.pen., se va impune inculpatului G.I.M. obligația de a frecventa un program de reintegrare socială, derulat de către Serviciul de Probațiune Suceava sau organizat în colaborare cu instituții din comunitate.
În baza art. 93 alin. (3) din C.pen., pe durata termenului de supraveghere inc. G.I.M. va presta o muncă neremunerată în folosul comunității pe o perioadă de 60 zile, în cadrul Primăriei com. Stulpicani, jud. Suceava sau în cadrul Primăriei Orașului Frasin, jud. Suceava afară de cazul în care, din cauza stării de sănătate, nu poate presta această muncă, instituția din comunitate urmând a fi stabilită de consilierul de probațiune în condițiile art. 402 alin. (2) din C.pr.pen..
Conform art. 94 alin. (1) C.pen., datele prevăzute la art. 93 alin. (1), lit. c) – e) C.pen. se vor comunica Serviciului de Probațiune Suceava.
Potrivit art. 404 alin. (2) C.pr.pen. raportat la art. 91 alin. (4) C.pen., va atrage atenția inculpatului asupra dispozițiilor art. 96 C.pen. privind revocarea suspendării executării pedepsei sub supraveghere și executarea pedepsei în regim de detenție în cazul nerespectării, cu rea-credință, pe parcursul termenului de supraveghere, a măsurilor de supraveghere sau a obligațiilor impuse ori stabilite de lege sau în cazul săvârșirii unei noi infracțiuni pe parcursul termenului de supraveghere.
În conformitate cu disp. art. 274 alin. (1) și (2) C.pr.pen. și art. 485 alin. (4) C.pr.pen., va obliga inculpatul G.I.M. la plata cheltuielilor judiciare în cuantum de 1255,06 lei ( din care 800 de lei cheltuieli la Tribunalul Vaslui și 455,06 lei cheltuieli la urmărire penală)
În baza art. 275 alin.6 C.pr.pen., și Protocolul privind stabilirea onorariilor cuvenite avocaților pentru furnizarea serviciilor de asistență judiciară în materie penală, suma de 665 lei-onorariu apărător oficiu, av. A.A., delegație nr. (...) din 21.08.2025, va fi avansată din fondurile Ministerului Justiției.

PENTRU ACESTE MOTIVE,
ÎN NUMELE LEGII,
HOTĂRĂȘTE:


În baza art. 485 alin. (1) lit. a) C.pr.pen. admite acordul de recunoaștere a vinovăției încheiat de Direcția Națională Anticorupție - Serviciul Teritorial Iași cu inculpatul G.I.M., cercetată pentru săvârșirea infracțiunii de cumpărare de influență, prev. de art. 6 din Legea nr. 78/2000, pentru prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție, modificată, rap. la art. 292 alin. (1) din C.pen., obiect al cauzei penale nr. 149/12/P/2022/d1.
Condamnă inculpatul G.I.M., (...) „1 (un) an și 4 (patru) luni de închisoare pentru săvârșirea infracțiunii de cumpărare de influență, prev. de art. 6 din Legea nr. 78/2000, pentru prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție, modificată, rap. la art. 292 alin. (1) din C.pen. cu aplic. art. 480 alin. (4) C.pr.pen.”
În baza art. 91 C.pen., dispune suspendarea sub supraveghere a executării pedepsei de 1 (un) an și 4 (patru) luni de închisoare, pe durata unui termen de supraveghere de 2 (doi) ani, stabilit conform art. 92 alin. (1) din C.pen.
În baza art. 67 alin. (1) C.pen., aplică inculpatului G.I.M. pedeapsa complementară a interzicerii drepturilor prev. de art. 66 alin. (1) lit. a), b) din C.pen. (respectiv: a) dreptul de a fi ales în autoritățile publice sau în orice alte funcții publice; b) dreptul de a ocupa o funcție care implică exercițiul autorității de stat), pe o perioadă de 2 (doi) ani, a cărei executare va începe de la data rămânerii definitive a hotărârii de condamnare, în condițiile art. 68 alin. (1) lit. b) din C.pen.
Potrivit art. 68 alin. (1) lit. b) din C.pen., executarea pedepsei complementare va începe de la data rămânerii definitive a hotărârii de condamnare.
în baza art. 65 alin. (1) din C.pen., se va aplica inc. G.I.M. pedeapsa accesorie a interzicerii exercitării drepturilor prevăzute Ia art. 66 alin. (1) lit. a), b) din C.pen., a căror exercitare a fost interzisă ca pedeapsă complementară, care va deveni executabilă doar în ipoteza revocării / anulării suspendării executării pedepsei sub supraveghere și executării pedepsei principale a închisorii în regim de detenție.
în baza art. 93 alin. (l) din C.pen., pe durata termenului de supraveghere inc. G.I.M. trebuie să respecte următoarele măsuri de supraveghere :
a) să se prezinte Ia Serviciul de probațiune Suceava,la datele fixate de acesta;
f) să primească vizitele consilierului de probațiune desemnat cu supravegherea sa;
g) să anunțe, în prealabil, schimbarea locuinței și orice deplasare care depășește 5 zile;
h) să comunice schimbarea locului de muncă;
i) să comunice informații și documente de natură a permite controlul mijloacelor sale de existență.
în baza art. 93 alin. (2), lit. b) din C.pen., se va impune inculpatului G.I.M. obligația de a frecventa un program de reintegrare socială, derulat de către Serviciul de Probațiune Suceava sau organizat în colaborare cu instituții din comunitate.
în baza art. 93 alin. (3) din C.pen., pe durata termenului de supraveghere inc. G.I.M. va presta o muncă neremunerată în folosul comunității pe o perioadă de 60 zile, în cadrul Primăriei com. Stulpicani, jud. Suceava sau în cadrul Primăriei Orașului Frasin, jud. Suceava afară de cazul în care, din cauza stării de sănătate, nu poate presta această muncă, instituția din comunitate urmând a fi stabilită de consilierul de probațiune în condițiile art. 402 alin. (2) din C.pr.pen..
Conform art. 94 alin. (1) C.pen., datele prevăzute la art. 93 alin. (1), lit. c) – e) C.pen. se vor comunica Serviciului de Probațiune Suceava.
Potrivit art. 404 alin. (2) C.pr.pen. raportat la art. 91 alin. (4) C.pen., atrage atenția inculpatului asupra dispozițiilor art. 96 C.pen. privind revocarea suspendării executării pedepsei sub supraveghere și executarea pedepsei în regim de detenție în cazul nerespectării, cu rea-credință, pe parcursul termenului de supraveghere, a măsurilor de supraveghere sau a obligațiilor impuse ori stabilite de lege sau în cazul săvârșirii unei noi infracțiuni pe parcursul termenului de supraveghere.
În conformitate cu disp. art. 274 alin. (1) și (2) C.pr.pen. și art. 485 alin. (4) C.pr.pen., obligă inculpatul G.I.M. la plata cheltuielilor judiciare în cuantum de 1255,06 lei ( din care 800 de lei cheltuieli la Tribunalul Vaslui și 455,06 lei cheltuieli la urmărire penală).
În baza art. 275 alin. (6) C.pr.pen., și Protocolul privind stabilirea onorariilor cuvenite avocaților pentru furnizarea serviciilor de asistență judiciară în materie penală, suma de 665 lei-onorariu apărător oficiu, av. A.A., delegație nr. (...) din 21.08.2025, va fi avansată din fondurile Ministerului Justiției.
Cu drept de apel în termen de 10 zile de la comunicare.
Pronunțată prin punerea soluției la dispoziția părților și a procurorului prin grefa instanței, azi, 06.11.2025.

Președinte,
(...)
Grefier,
(...)


Red./ORN- 06.11.2025

tehnored: P.M.A.-06.11.2025

Com. 2 ex./06.11.2025(inc., DNA)


Datele menţionate în prezentul document se înscriu în cele prevăzute de Regulamentul UE 2016/679 al Parlamentului European, fapt ce impune obligativitatea protejării, conservării şi folosirii acestora doar în scopul prevăzut de lege